wtorek, 2 czerwca 2020

Recenzja Above Aurora "The Shrine of Deterioration"


Above Aurora
"The Shrine of Deterioration"
Pagan Rec. 2Zhrine. 020

Z Above Aurora po raz pierwszy zetknąłem się przy okazji ich występu u Bazyla, kiedy to te młode chłopaki supportowały Degial i Vorum. Pamiętam doskonale, że zaraz po koncercie pobiegłem kupić ich debiutancki materiał, po czym porozmawialiśmy chwilę i stwierdziłem, że ci skromni kolesie mogą w przyszłości mocno namieszać na scenie. Od tamtej chwili minęły cztery lata, w międzyczasie Poznaniacy wydali bardzo dobrą EP-kę a dziś powracają z drugim pełnym materiałem. Kurwa, jak ten zespół się rozwinął! Dokładnie tak, jak miałem na to nadzieję. Above Aurora konsekwentnie kontunuują zgłębianie czeluści nowoczesnego black metalu łącząc niemal w idealny sposób agresje z tajemniczością i pewnego rodzaju hipnotyzmem. Zawarte na "The Shrine of Deterioration" sześć kompozycji są niczym niebywałej urody niewiasta kusząca swoimi wdziękami tylko po to, by w chwili gdy stracimy czujność wbić sztylet prosto w nasze serce a następnie napawać się widokiem naszej powolnej agonii. Sporo na tym albumie elementów drapieżnych, uderzających z pełną siłą przeplatanych fragmentami bardziej melodyjnymi, klimatycznymi, będącymi pewnego rodzaju katalizatorem emocji stopniowo dawkowanych w proporcjach nie zabijających od razu, tylko przedłużających stan przedśmiertny. Na najnowszym albumie Above Aurora sięgnęli głęboko w klimaty kojarzące się bezpośrednio z rodzimą Mgłą (nie tylko muzycznie ale także wokalnie) oraz przede wszystkim sceną islandzką i zespołami pokroju choćby genialnego Zhrine. Nie jest to jednak bezpośrednie zrzynanie, jedynie przekuwanie bardzo dobrych wzorców na swoją własną modłę, co wychodzi Poznaniakom nad wyraz udanie. "The Shrie of Deterioration" to album który wciąga stopniowo i wkręca się w głowę co raz bardziej z każdym kolejnym odsłuchem. I mimo iż poniewiera mną niczym bulterier szmacianą lalką, jestem przekonany, iż nie jest to jeszcze ostatnie zdanie w wykonaniu zespołu. Sprawdźcie koniecznie ten materiał, gdyż według mnie dzieje się tu historia i za jakiś czas ten band może stanowić o sile polskiego black metalu.
- jesusatan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz