piątek, 25 czerwca 2021

Recenzja Graveland “Hour of Ragnarok”

 

Graveland

“Hour of Ragnarok”

Inferna Profundus Records 2021

Zakładam, że nie trzeba nikomu przedstawiać tego zespołu i tłumaczyć kim jest Rob Darken. Po 3 latach od ostatniego albumu Graveland powraca wraz z nowym pełniakiem o nazwie „Hour of Ragnarok”, który wydany został przez litewską wytwórnię Inferna Profundus Records.

Na samym wstępie pozwolę sobie zaznaczyć, że nigdy nie byłem fanem tej formacji i mógłbym mieć problem w wymienieniu chociaż5 utworów z całego dorobku Graveland.

Odpalając tę płytę nie miałem szczerze mówiąc żadnych oczekiwań. Muzycznie mamy tu zmieszany black metal z viking/folk/pagan metalem? (zawsze miałem problemy z odróżnieniem tych 3 podgatunków).Pierwszy track od razu powitał mnie szorstkim wokalem i dość „epicko” brzmiącymi wstawkami w postaci sampli w tle. Z każdym kolejnym numerem czuję jakbym przenosił się w czasy schyłku starożytności/ wczesnego średniowiecza na słowiańskie ziemie. Lasy, słowiańscy bogowie, walki plemion … taką właśnie energię czuję w tej płycie. Największą według mnie robotę robią tutaj wspomniane przeze mnie sample oraz instrumenty perkusyjne wybijające wojenne rytmy. Gitary są raczej schowane w miksiei osobiście nie powalają mnie jeśli chodzi o riffy.

Co odrzuca  mnie w tej płycie to na pewno powtarzalność patentów. Czasem mam problem w ogarnięciu ,czy w danym momencie leci ten sam utwór, czy to po prostu intro do kolejnego tracku. Ostatnie 2 numery z tego albumu jak dla mnie są najsłabszymi na płycie. Nie wiem, czy miały być to tak zwane „zapchaj dziury”, czy dla Darkena i spółki miały faktycznie stanowić zwieńczenie płyty (jeśli tak, to coś im nie pykło).

Wydawnictwo oceniam na trójkę z plusem. Fanom Graveland i tych wszystkich kapel pagan/folk/viking na pewno ta płyta przypadnie do gustu. Dla mnie z kolei jest to po prostu kolejne wydawnictwo, które utwierdza mnie w przekonaniu, że Graveland jest trochę przereklamowane.

                                                                                              -Selvhat-

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz