wtorek, 10 grudnia 2019

Recenzja Bones „Diseased”


Bones
„Diseased”
Transcending Obscurity 2019

Jak to się mówi, trzecia płyta zespołu jest nijako pieczęcią potwierdzającą jego wartość. W przypadku Bones jest to moje pierwsze spotkanie z zespołem, więc można powiedzieć, że  pomijając kolokwia i inne zaliczenia przyszedłem bezpośrednio na egzamin magisterski Amerykanów. Jak zatem ten zespół prezentuje się w moich oczach? No cóż, doktorem to on bankowo nie będzie. Muzyka zawarta na „Diseased” to mieszanka przeróżnych stylów muzycznych. Jej podstawą jest death metal, choć chwilami mam wrażenie, iż chłopaki o tym zapominają i zapędzają się w kompletnie, nie do końca pasujące do całości, odmienne rewiry. Mimo iż album rozpoczyna się obiecująco, od ciężkiego mielenia w brytyjskim stylu, lekko pod Bolt Thrower a następnie dość skutecznie zmusza do potupania nóżką przy punkowych rytmach, po pewnym czasie robi się mało apetycznie. Pojawiają się patenty sludge’owe, grindowe czy nawet heavy metalowe i jakoś nie do końca mi się to wszystko klei. To tak jakby wymieszać Benediction z G.B.H, Napalm Death, Judas Priest i Electric Wizard. Albo inaczej – pięknie udekorowane danie w wysokiej klasy restauracji rozbabrać na talerzu widelcem, jak małe dziecko. Obok melodyjnych momentów pojawiają się wybuchy agresji, by zaraz potem muzycy zaczęli zachęcać do radosnego podskakiwania. Ponadto wokal jest tutaj strasznie irytujący i dość jednostajny. Ileż można drzeć japę w tej samej tonacji pod różnego rodzaju podkłady muzyczne?  Z drugiej strony trzeba przyznać, że momenty na tej płycie są, szkoda tylko że tak skutecznie zagłuszane przez niepotrzebne eksperymenty. Bones jawi mi się niczym hipster muzyki ekstremalnej, stara się być inny na siłę, lecz nie widzi, że gówno mieszane z czekoladą raczej nikomu dobrze nie uczyni. Przynajmniej nie mi. Może komuś taki miks podejdzie, ja jednak sobie odpuszczam. Miło było poznać, jednak jutro nie zadzwonię. Aha, i od dziś czekoladę jem wyłącznie białą.
- jesusatan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz