piątek, 14 maja 2021

Recenzja SAPROBIONTIC „ApocalypticRetribution”

 

SAPROBIONTIC

„ApocalypticRetribution”

Black Sunset 2021

Niemiecki Saprobiontic poznałem przy okazji ich wydanego w 2015 roku, debiutanckiego materiału „Beneath the Abyss” i bez bicia przyznaję się, że spodobało mi się to, co tam usłyszałem. Pierwszy, długogrający album grupy jakimś cudem przegapiłem i do teraz nie mam pojęcia, jak to się mogło wydarzyć, gdy jednak zobaczyłem, że Saprobiontic wydał 19 lutego tego roku swój drugi długograj, natychmiast postanowiłem sprawdzić, co zawiera? Słucham sobie właśnie tego albumu po raz czwarty i powiem wam, że jest dobrze, kurwa nawet bardzo dobrze! Zespół, który dla przypomnienia złożony jest z byłych członków Purgatory i Profanation, nadal napierdala Brutalny Death Metal klasycznej, amerykańskiej szkoły gatunku i konsekwentnie rozwija styl zapoczątkowany na swym debiucie. Sekcja z wyraźnie zaznaczonym, grubym, twardym basem miażdży bezlitośnie, wywijając przy tym konkretnie, tłuste, soczyste wiosła precyzyjnie rzeźbią brutalne, rozrywające riffy, a niski, głęboki, złowrogi growling  ryje z wysokości pięt, uzupełniając wyśmienicie tę niszczącą układankę. Słychać wyraźnie przy okazji tego materiału, że panowie okrzepli, dojrzeli pod względem kompozytorskim i znacznie podnieśli swe umiejętności, dzięki czemu „Apocalyptic…” zawiera zdecydowanie więcej zakręconych, technicznych, Death i Thrash Metalowych smaczków, zdecydowanie większy groove i przy całej swej brutalnej złożoności albumu tego doskonale się słucha. Inspiracje ikonami gatunku zza wielkiej kałuży są tu słyszalne, ale nie stanowi to dla mnie problemu, wszak, jeżeli się wzorować, to na najlepszych, a poza tym bezczelnych zrzynek tu panie nie uświadczysz. Brzmienie jędrne, okrutne, mięsiste i tłuste, ale organicznie wręcz przestrzenne. Produkcja, mimo że bezkompromisowa i ciężka ma tyle miejsca, aby patroszące wprawnie na wielu płaszczyznach riffy nie stapiały się z bębnami w miazmatycznej ścianie dźwięku. Jeżeli drodzy słuchacze bliskie Waszemu sercu są przecudnej urody wymioty serwowane przez Cannibal Corpse, Monstrosity, Human Infection, BrokenHope, czy Suffocation, to Saprobiontic i ich „Apocalyptic Retribution” dostarczą Wam wielu przyjemnych, orgiastycznych wręcz wrażeń. Bardzo dobry ochłap Death Metalowego mięsiwa, a jak wiadomo, dobrego Death Metalu nigdy dość. Ja w każdym razie, łykam tę płytkę bez popitki.

 

Hatzamoth

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz