- FOR ENGLISH SCROLL DOWN -
Demonologists
„Rakshasa”
Aesthetic
Death 2025
Jakieś dwa lata temu przedstawiałem wam na łamach
Apocalyptic Rites kolaboracyjne wydawnictwo Demonologists z ORD. Teraz,
nakładem tej samej wytwórni, ukazuje się najnowszy krążek Amerykanów z Indiany.
Co ciekawe, takich solowych albumów zespół ten ma niewiele, a na pewno
zdecydowanie mniej niż wspomnianych przed chwilą kolaboracji, splitów i innych
materiałów „dzielonych”. Jest to, przyznacie sami, sprawa na pewno
niecodzienna, nawet dziwna. Zostawmy jednak te dywagacje i przejdźmy do rzeczy,
czyli zawartości „Rakshasa”. Album ten zawiera dziesięć, trwających razem
niespełna czterdzieści minut kompozycji, będących podróżą na dno koszmaru.
Demonologists zdają się ordynarnie igrać swoimi dźwiękami z ludzką psychiką. Co
mam na myśli? To, że jeśli sesje terapeutyczne przy muzyce relaksacyjnej, albo
elektroterapia, powodują przywrócenie równowagi umysłu i ciała, tak „Rakshasa”
może wywołać efekt przeciwny i obudzić drzemiące w człowieku demony. Zawarte na
tym krążku utwory to niezwykle chora i mroczna
mieszanka industrialu z muzyką z gatunku noise i drone. Słowo „muzyka”
zresztą nie do końca odzwierciedla to, z czym się w tym przypadku stykami. To
bardziej dźwięki. Dźwięki, które nie rodzą melodii w sensie stricte. To
odgłosy, które mogłyby stanowić podkład do wizualizacji piekła (gdyby takie
istniało) albo zobrazowanie myśli seryjnego mordercy. Myślicie, że wszystko już
w życiu słyszeliście i nic nie jest w stanie was przerazić? Zanurzcie się zatem
w „Rakshasa”, a przekonacie się, że nie jest to takie oczywiste. Ten album ma w
sobie więcej czystego zła i negatywnych emocji niż umysły Tedda Bundy i Jeffrey
Dahmera razem wzięte. Sposób w jaki Demonologists budują w swoich kompozycjach
napięcie, poczucie niepewności i zagrożenia jest dla mnie czymś ledwo
pojmowalnym. Zarazem czymś, co po pierwszym zażyciu uzależnia i odurza bardziej
niż fentanyl. Jednocześnie nie jest to twórczość dla każdego. Powiedziałbym
wręcz, że jej przekaz skierowany jest do słuchacza nastawionego na określoną
częstotliwość przekazu. U mnie odbiornik w głowie ustawiony jest na 66,6 MHz, i
może dlatego odbieram każdy pojedynczy dźwięk tego albumu całym sobą. Ktoś
bowiem kiedyś powiedział, że w wydawnictwach Cold Meat Industry więcej jest
Szatana niż w całym black metalu podniesionym do kwadratu. Słuchając „Rakshasa”
możecie to stwierdzenie skonfrontować ze stanem faktycznym. Ja to już zrobiłem,
wynik jest jednoznaczny.
-
jesusatan
Demonologists
“Rakshasa”
Aesthetic Death
2025
About two years
ago I introduced you on Apocalyptic Rites to the Demonologists' collaboration
release with ORD. Now, the newest album from the Indiana-based Americans is
being released on the same label. Interestingly, the band has few such solo
albums, certainly far fewer than forementioned collaborations, splits and other
“shared” materials. This is, you have to admit, an unusual, even strange case.
However, let's leave these divagations and get to the point, meaning the
content of “Rakshasa”. This album contains ten compositions, lasting less than
forty minutes in total, which are a journey to the bottom of a nightmare.
Demonologists seem to grossly play with the human psyche with their sounds.
What do I mean? That if therapy sessions with relaxing music, or electrotherapy,
cause the restoration of balance of mind and body, so “Rakshasa” can have the
opposite effect and awaken the dormant demons in man. The tracks on this album
are an extremely sick and dark mixture of industrial with noise and drone
music. The word “music”, by the way, does not quite reflect what we are dealing
with in this case. It's more like “sounds”. Sounds that don’t give birth to
melody in the strict sense. These are sounds
that could serve as a primer for visualizing hell (if such existed) or depicting
the thoughts of a serial killer. Think you've heard everything in your life and
nothing can scare you? Dive into “Rakshasa” then, and you'll see that it's not
so obvious. This album has more pure evil and negativity in it than the minds
of Tedd Bundy and Jeffrey Dahmer combined together. The way Demonologists build
tension, a sense of uncertainty and danger in their compositions is something
barely comprehensible. At the same time, something that, after the first
intake, is more addictive and intoxicating than fentanyl. At the same time,
this is not an album for everyone. I would even say that its transmission is
aimed at a listener tuned to a certain frequency. In my case, the receiver in
my head is set to 66.6 MHz, and maybe that's why I’m getting every single sound
of this album with my whole self. After all, someone once said that there is
more Satan in Cold Meat Industry's releases than in all black metal squared.
Listening to “Rakshasa” you can confront this statement with the facts. I have
already done it, the result is unambiguous.
- jesusatan
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz