środa, 13 maja 2020

Recenzja PISTILOS OPIUM „Hibrido”


PISTILOS OPIUM
Hibrido”(Ep)
Fallen Temple 2020

Kolejny po Vermisst materiał z Fallen Temple, który trafił w moje gusta. Nie rozjebał mnie może totalnie, niczym rozrzutnik gnój po polu, ale poważnie zbeształ, naruszając przy tym moją osobistą strefę komfortu. Mowa o debiutanckiej Ep’ce chilijskiego zespołu Pistilos Opium. Początkowo „Hibrido” ukazało się pod koniec zeszłego roku jako MC i Digital, jednak nasza Fallen Temple szybciutko wyłowiła tę produkcję z czeluści undergroundu i wznowiła ją na początku 2020 r., wydając jako CD i ponownie w wersji Digital, i z mojej perspektywy był to znakomity ruch, gdyż dzięki temu miałem okazję zapoznać się z tymi gniotącymi przepięknie dźwiękami. No dobra, to teraz trochę o muzyce, którą tworzy Pistilos Opium. Wydawnictwo, o którym tu mowa zawiera cztery wałki ciężkiego, masywnego, miażdżącego Death Metalu utrzymanego w old school’owych klimatach. Ponury, bluźnierczy growling, wyraźny, rozrywający bas, potężne, budujące fajną motorykę kompozycji beczki i dosadne, gęste, nieskomplikowane riffy z naciskiem na mroczną aurę uzupełniane świetnymi, chorymi solówkami trafiającymi idealnie w punkt, oto składowe tej śmiertelnej układanki. Jak zatem widzicie, nie ma tu żadnych fanaberii, ale to właśnie ta swoista, nasiąknięta mrokiem prostota urzeka, hipnotyzuje i sprawia, że nie mogę oderwać się od tego materiału. Choć zespół skupia się zdecydowanie na Śmierć Metalowych aspektach, to usłyszymy w tych utworach także nieco klasycznego, wgniatającego w podłoże Doom Metalu, który manifestuje się tu poprzez niektóre ołowiane, przeciągane zagrywki wioślarzy i zawiesistą, walącą grzybem, zatęchłą, grobową atmosferę. Podoba mi się również produkcja tej Ep’ki. Jest organiczna, posiada zajebisty groove i odpowiednie pierdolnięcie, a jednocześnie aż cuchnie południowoamerykańskim szaleństwem. Szkoda, że to tylko niespełna 19 minut. Mam nadzieję, że następny materiał Pistilos Opium będzie już pełnym albumem. Cóż tu jeszcze dodać? Aha, zapomniałbym. Wszyscy maniacy Death Metalu starej szkoły marsz na zakupy do Fallen Temple!

Hatzamoth

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz