środa, 22 lipca 2020

Recenzja N.N.M. "Neanderthal Noise Machine"


N.N.M.
"Neanderthal Noise Machine"
Dying Victims 2020

Nie będę ukrywał, że w pierwszej chwili nazwa Neanderthal Noise Machine niezbyt dobrze mi wróżyła a na pewno moje myśli biegły w zupełnie innym kierunku niż muzyka autorstwa tych trzech pojebanych Włochów. Zdecydowałem się jednak włączyć ten mini i momentalnie wyskoczyłem z kapci, których potem szukałem przez kolejne dwadzieścia minut. Neandertale grają muzykę... starą. Można powiedzieć taką będącą pierwowzorem tego, co chwilę później funkcjonowało pod pojęciem "metal" w pełnym tego słowa znaczeniu. Powiem najprościej jak potrafię – jeśli jesteście sobie w stanie wyobrazić połączenie wczesnego Venom z Motorhead to będziecie na bardzo dobrym tropie. Na "Neanderthal Noise Machine" znajdujemy sześć metalowych utworów z rock'and'rollowym kopem prosto w środek owłosionej dupy. Makaroniarze grają tak, jakby jutro miał się skończyć świat a ich jedynym marzeniem było, by metal zatoczył koło i powrócił do korzeni, więc zawracają kijem Wisłę. Ten ich kij to jednak nie w kij dmuchał, bo efekt tej teoretycznie syzyfowej pracy jest wyborny. Głowa sama rwie się do headbangingu a stopy (bose, bo z kapci wyskoczone) tańcują po podłodze niczym białe skarpetki na teledysku Shakin' Stevensa. Tańcują do porywających, momentalnie zapadających w pamięć riffów, prymitywnie dudniących beczek i śmigających to z lewej to z prawej solówek. Lirycznie natomiast Włosi gustują w dziwkach, co zapewne już niedługo przysporzy im niezliczoną ilość groupies. Bez kitu, tu wszystko brzmi po staremu i niebywale dobrze naśladuje znane wszem i wobec pierwowzory. Nawet wokal chwilami kojarzyć się może z Lemmym. Nagrania natomiast rejestrowane były pewnie na setkę, albo po setce czy dwóch. Skoro tak genialnie mi się tego słucha na trzeźwo, to aż się boję co to będzie jak zapodam ten matex znajomym po kilku głębszych. Sprawdźcie koniecznie ten mini, bo to jest petarda! A ja poproszę dużą płytę, najlepiej na jutro.
- jesusatan

ps. W projekcie tym udziela się kilku jegomości z szerzej znanych włoskich bandów, jednak w tym przypadku jest to w chuj nieistotna i niczego nie zmieniająca informacja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz