środa, 15 września 2021

Recenzja Congenital Deformity „Sacrifice”

 

Congenital Deformity

„Sacrifice”

Morbid Chapel 2021

Debiutanckie demo Congenital Deformity które ukazało się w zeszłym roku przeleciało mi przez uszy niemal z prędkością światła, niewiele pozostawiając w głowie. Była to taka przeciętna przeciętność. Zatem w „Sacrifice” nie pokładałem specjalnych nadziei i szczerze mówiąc wrzuciłem ten materiał na ruszt wyłącznie po to, by go odfajkować. I tu spotkała mnie mała niespodzianka. Oto bowiem włoski projekt zrobił spory krok wprzód i dość zasadniczo rozwinął swój styl, w czym zapewne olbrzymia zasługa poszerzenia składu o drugiego muzyka. Z siermiężnego i dość mocno kwadratowego łupania zespół ruszył wartko ścieżką w kierunku Finlandii. Nie zaprzeczę, że elementy wspomnianego prymitywizmu nadal są na tej demówce obecne, jednak dodatkowo pojawiły się tu także chwytliwe melodie, doomowe walce i ten niepowtarzalny północny klimat. Początek utworu tytułowego to dla mnie czysty „The Karelian Isthumus”, a pojawiający się w połowie kompozycji gitarowy pasaż to niemal „Tales From the Thousand Lakes”, coś pięknego. Finlandia jest tu także słyszalna w charakterystycznie zapiaszczonym brzmieniu gitar, zawsze kojarzącym mi się przede wszystkim z wczesnym Belial. Nie da się też nie wyczuć w tych nagraniach kapki szkoły zamorskiej, tej starszej, z okresu pierwszej świetności. Generalnie jednak materiał na „Sacrifice” jest dość zróżnicowany, nie ma bicia konia w jednym tempie. Jest sporo przyspieszeń, kilka dołów i przede wszystkim wiele ciekawych aranży. Na dobrą sprawę można powiedzieć, że na drugim demo Congenital Deformity prezentuje się jako nowy zespół, nie tylko podliftingowany, ale z zupełnie nowym obliczem. No, to teraz nic jak tylko czekać na pełnometrażowy debiut, bo „Sacrifice” to jedynie siedemnaście minut muzyki, a mi chciałoby się więcej. Jeśli więc panowie okrzepną i zrobią jeszcze jeden mały kroczek przed siebie, to następne wydawnictwo może być naprawdę mocne. Czego oczywiście Włochom i sobie serdecznie życzę, bo obrany przez nich kierunek jak najbardziej mi odpowiada.

- jesusatan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz