wtorek, 21 stycznia 2020

Recenzja CIEŃ „Sickness Called Mankind”


CIEŃ
„Sickness Called Mankind” (Ep)
Old Temple 2019

Krakowski Cień był dla mnie zawsze zespołem tworzącym muzykę na poziomie, jednak jak dotąd czegoś brakowało ich produkcjom, aby do końca do mnie przemówić. Gdy odpaliłem najnowsze wydawnictwo tej grupy zatytułowane „Sickness Called Mankind” coś zażarło i w zasadzie nie wiem czemu? Muza prezentowana na tym wydawnictwie nie różni się bowiem od dotychczasowych dokonań zespołu. Cały czas obcujemy tu z ponurym, mizantropijnym, dobrze brzmiącym, charakterystycznym, granym po naszemu Black Metalem. Widocznie otworzyło się u mnie jakieś trzecie oko (nie mówię tu bynajmniej o kakaowym oku, lub jak kto woli brązowym słoneczku), które pozwoliło bardziej niż dotychczas docenić twórczość zespołu, lub przemówiły do mnie melancholijne, wręcz Doom Metalowe akcenty zawarte w tych utworach. Są tu co prawda tylko dwa nowe wałki, ale wżarły się one solidnie w mą korę mózgową, powodując, że postanowiłem powrócić do wcześniejszych produkcji zespołu i raz jeszcze je sprawdzić. Następne trzy zawarte tu utwory, to jak dla mnie dosyć ciekawe co prawda, ale tylko wypełniacze. Cover Royksopp „What Else Is There?” odegrany bardziej na Post-Rockowo/Post-Metalowo/Gotycką nutę pokazuje, że i w tych obszarach zespół bardzo dobrze się odnajduje, natomiast dwa ostatnie wałki, czyli remiksy Exurge, w którym udziela się wokalista Cień, to mroczna elektronika oscylująca wokół mieszaniny industrialu z rytualnymi rytmami. Lubię posłuchać czasem takie odpały, więc te dwa wałki całkiem solidnie mnie zbeształy, jednak to te nowe, dwie kompozycje robią tu największą robotę. I tak to właśnie jest z najnowszą propozycją Cień. Mnie spodobała się na tyle, że tak, jak już wspominałem, postanowiłem powrócić do wcześniejszych produkcji zespołu i ponownie się z nimi zmierzyć. Wy zróbcie, jak uważacie, uważam jednak, że jest to płytka, którą warto sprawdzić tak jak i pozostałe materiały tych pięciu jegomości kryjących się w cieniu.

Hatzamoth

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz